Wednesday, June 30, 2010

30. juni og allerede fire dager gamle.

Valpene har begynt å legge på seg og Mira susler på med dem.

Jeg har hatt flere hyggelige hundesamtaler de siste dagene, for å få puslebitene på plass om hvor hundene skal flytte etter at de har vært her med meg i åtte-ni uker.

Ellers har jeg lagt inn noen bestillinger fra Usa som vil komme til Norge før valpene er leveringsklare og som vil følge med valpen og de nye eierne. Akkurat disse første ukene er det greit å få organisert og unnagjort litt arbeid før selve pregingen av valpene starter. Nå er det ro og spising for det meste, men første kloklipp ble gjennomført idag, og Stina (5 år) har lært seg hvordan hun skal forholde seg til valpekassen. Da går hun først bort til Mira og stryker henne og godsnakker med henne om hvor fin og flink hun er, før hun setter seg ned i valpekassen og klapper på de små. Her sitter hun tolmodig og prater i vei om at vi må ha den rosa jenta (rosa er nemlig favoritt fargen og jenter er best i følge Stina...), ellers sitter hun og argumenterer om at vi kan jo bare ha to stykker, for det går jo fint;)
I morgen skal jentene til svigers og jeg skal kopiere papirer til permene og handle inn noe mer "snacks" som er kjekt å ha når valpene blir større:)

2 comments:

  1. Snakk om at mor ser stolt ut da :)
    Hun har dessuten "Betty-blikket"
    Lykke til med småttisene. Men klart dere må ha den RÅSA. Helt riktig det Stina. Store flinke jenta

    ReplyDelete
  2. Ja, Mira minner veldig om Betty i uttrykket. Godt observert:) Ellers er Mira en fantastisk hund! Har kun godord og si om henne og jeg håper å se mye av dette i valpene:)

    ReplyDelete