Monday, May 10, 2010

Løpetidens 11. 12. og 13. dag

Helgen tilbrakte jeg i Etne og Skånevik, der hundene var avskilt når jeg ikke var tilstede. Resten av tiden var de sammen, enten ute der de lekte, tisset og snuste sammen. Noe "jukking" ble det også, spesielt var det Mira som var ivrigest i dette og som fikk Albert med seg i leken;) Når de ikke var ute sammen, var de inne og jeg satt og børstet dem. Søndag skulle begge to inn i utstillingsringen.

Her er vi i Skånevik, hvor valpene kommer til å bli født og preget frem til de er leveringsklare.


Mandags morgen den 26. april og Mira's 13 dag i løpetiden. Drar jeg tidlig avgårde til Haugesund der jeg plukker opp Martha på veien og kjører til dyrlege B. Lande. Her tas det utstryk av Mira og vi får sett litt på sædkvaliteten til Albert. Denne ser meget fin ut, tettheten er fin og cellene ser bra ut og de svømmer godt:) Litt tidlig i løpetiden er det, men vi tar ingen sjanser og inspiminerer med det vi har fått ut:)

Deretter er det mer stell av hundene. Utstillingen nærmer seg og alle flokene må ut. Tusen takk Martha og kennel Top Wesselton for gjestfriheten og tilgang til topp hundeutstyr!
Mandags kvelden var jeg så heldig å få være med på kurs som Martha avholder i Haugesund. Et valpekurs og et grunnkurs. Kjekt å se hvordan de drives og jeg vil sette en tommel opp for hvordan dette gjøres! Her var det mye bra og heldige er de som bor i området som kan og har muligheten for å gå på kurs her!
Mira og Albert fikk dermed noen dagers opphold på "Lady og Landstrykerens hundehotell" på Krabbatveit. Jeg derimot fikk se litt på driften av det å holde det hele i gang, med stell, opphold og trening. Jeg kunne skrevet ned mange gode og positive superlativer over det inntrykket jeg sitter igjen med! Et ord vil jeg skrive som beskriver mitt inntrykk av den jobben som Martha gjør, nemlig "Beundringsverdig!" Lykke til videre med driften!

No comments:

Post a Comment