Friday, August 13, 2010

"Bytrening"

Det er regn ute, men dette hindrer ikke oss i å gå utenfor med valpene. Nå skal vi ned til Skånevik sentrum og prege dem...

Ungene har fått i oppgave og vandre rundt med hver sin valp, (ansvar for to valper hver), de skal ikke gå sammen, men hver for seg. De skal innom "disse postene" i løpet av turen, og gi meg tilbakemelding om hvordan det går med valpen de har ansvar for. Jeg skal sitte på en benk mitt i sentrum, og ha oversikten;) Nesten som stjerneorientering i skolen;)

"Postene er"
Biler
Kaien med ferja, båter og Vestamaran (Kanskje en tur innom ved å vandre på lemmen)
Butikken
Flytebrygge, der valpen får kjenne bevegelser av sjøen.
Trebroen over til badeøya Peparen, evt. vassing
Båndtrening med og uten barnevogn (Sienna blir med)
Evt. annet...

Da kryper både to-og firbente inn i bilen også drar vi avgårde:)
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++


Vi ble heldige med været etterhvert:) Her kommer bilder fra dagen.
Her ser en på Vestamaranen og det støyet den lager.
Ferja kommer og går...
En liten tur innom ferja, mens bilene kjørte ombord. Veldig god trening:)
Ute og går på ferjelemmen... kanskje ikke helt lov, men alt for pregingen;)
Det var ikke alle valpene som ville gå da de var alene i båndet, men alt i alt så greide de seg fint. De fleste var trygge og fine selv om det kom biler forbi og inn i butikken var de bare nysgjerrige (men her fant de en av testerne (Bjørg) for valpetesten også;)
På vei til Peparen.
Mira og valpene leker på Peparen. Gjett om de koste seg her:)
Lek i gresset på Peparen.
Etter "byturen" var det hjem for å få mating av både to-og firbente, før alle hundene ble badet.

Jeg spyler alltid hundene mine etter at de har badet i saltvann, da dette kan føre til at det klør!

Nå ligger de og sover etter dagens hendelser, i morgen blir det biltur igjen, for da skal dessverre de gode hjelperne mine hjem hver til sitt. Nå er sommeren over for i år.

No comments:

Post a Comment