Saturday, August 21, 2010

Før avlevering

Det orange håndkle lekes med i valpekassen slik at valpen som skal flytte får med seg kjente lukter fra valpekassen og søskene sine.
Valpen og Mira får ekstra alenetid sammen med lek
Her er det den sorte tispa som forbereder seg til avreise dagen etter. Det orange håndkle og ballen er de tingene fra baggen som ligger ute (slik at valpen får med seg kjente lukter fra mor og valpekassen på sin reise til sin nye familie).
Før avreise får også valpen alenetid med en tur sammen med meg. Litt med bånd, men mest uten. Glemmer den seg ut og ikke vil gå, gjemmer jeg meg (minner om runderingen i skogen, men jeg gjør det for å styrke innkallingen på hunden). Det er tryggest og best å være sammen med meg.
Ellers klippes klørene igjen og valpen får et bad før det hjemmesydde sjalet festes rundt halsen og den er klar for avreise.

Ved overtakelse er valpen sammen med oss og Mira, mens vi snakker og signerer papirene.

No comments:

Post a Comment